20.10.2021

Шуфрич: Комітет ВР з питань свободи слова не отримав від СБУ інформації щодо підстав для закриття медіа





Народний депутат України Нестор Шуфрич
“Опозиційна платформа – За життя”

Комітет Верховної Ради з питань свободи слова досі не отримав від Служби безпеки України інформації щодо підстав для закриття низки медіа – телеканалів “112 Україна”, ZIK та NewsOne, а також інформаційних сайтів “Страна.ua” та “Шарій.net”. Про це заявив очільник відповідного комітету ВР, народний депутат від “Опозиційної платформи – За життя” та співвласник телеканалу “Перший Незалежний” Нестор Шуфрич.

“У межах своєї компетенції ми поки що зробили все, що змогли. Було ухвалено рішення отримати інформацію (щодо запровадження санкцій проти ЗМІ, – ред.). Ми отримали ту саму відповідь, що і ви (журналісти незаконно закритих медіа, – ред.). Єдине, що відносно нас вона мала бути трішки в іншому форматі, але, по суті, те саме – що це є таємна інформація і вона є власністю СБУ”, – зазначив політик.

При цьому Шуфрич наголосив, що така відповідь спецслужби комітет ВР з питань свободи слови не задовільняє і він шукатиме інші шляхи отримання цієї інформації.

“Якщо далі вам на цьому крапка, нам – ні. Я цю відповідь запропоную обговорити на Комітеті з питань свободи слова і, можливо, ми доручимо, наприклад, мені і секретарю або навіть всім – отримати ці документи, витримуючи весь гриф секретності. Коли ми пересвідчимось або не пересвідчимось у фактах, ми зможемо винести своє рішення, що ми вважаємо безпідставним таке рішення або промовчимо, якщо воно буде підставним. Я буду пропонувати ознайомитись. Вивчення таємних документів, навіть в межах кримінального розслідування – ми маємо право ознайомитись з матеріалами, якщо даємо зобов’язання, і це вже буде кримінальний злочин, якщо ми інформацію отриману в такий шлях будемо розповсюджувати. Тобто я не виключаю, що ми будемо вивчати обставини, які стали причиною щодо прийняття рішення РНБО відносно ваших засновників, на жаль, вам сказати не зможемо, але зможемо апелювати до РНБО”, – пояснив він.

Шуфрич додав, що, нажаль, у цьому випадку законом передбачена таємна інформація і РНБО це використовує.

“Ми спробуємо, якщо буде на це згода Комітету ознайомитись з підставами, вивчити їх без права їх передати вам і прийняти, можливо, якесь рішення на підставі реально вивчених документів. До речі, ми це будемо робити і по 112, і по ZIK, і по NewsOne. Я буду переконувати. Це вже питання стало занадто резонансним. Ми будемо просити надати нам факти контррозвідувальної діяльності, на скільки я розумію, на підставі яких було закрито два сайти і три телеканали”, – резюмував він.

Нагадаємо, 2 лютого президент Володимир Зеленський підписав указ про застосування санкцій проти телеканалів “112 Україна”, NewsOne і ZIK. Згідно з указом, який набув чинності з моменту підписання, до телеканалів застосовані санкції протягом п’яти років. Це передбачає блокування мовлення всіх трьох телеканалів. 

26 лютого журналісти незаконно закритих президентом Володимиром Зеленським телеканалів об’єдналися і створили новий телеканал – “Перший Незалежний”. Засновниками нового медіа стала група журналістів, які раніше працювали на каналах “112 Україна”, NewsOne і ZIK. Але буквально через годину після початку мовлення влада незаконно відключила телеканал від ефіру

Екс-власник телеканалу ” Перший Незалежний “Роман Любицький поширив брехливу заяву про те, що не має відношення до продажу телеканалу медіахолдингу”новини”. Заява Любицького не відповідає дійсності, оскільки від його імені діяв уповноважений ним представник, а сам Любицький отримав оплату за продаж телеканалу “Перший Незалежний”.

20 серпня були введені санкції проти головного редактора інтернет-видання “Страна.иа” Ігоря Гужви, компаній-видавців “Страны.иа”, блогера і журналіста Анатолія Шарія, його дружини Ольги. В результаті були заблоковані видання “Страна.иа “і ” Шарий.net”. 

Провідні європейські політики, міжнародні та українські експерти та світові ЗМІ розкритикували указ Зеленського про припинення роботи телеканалів “112 Україна”, NewsOne і Zik.

У зв’язку з незаконними діями влади журналісти звернулися до державному секретарю США Ентоні Блінкену щодо запровадження тотальної цензури та серйозної загрози свободі інформації в Україні, направили відкриті листи Європейському комісару з питань розширення і політики добросусідства з 2010 по 2014 рік Штефану Фюле і екс-президенту Польщі Олександру КваснєвськомуГенеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррешу, Верховному комісару ООН з прав людини Мішель Бачелет, спеціальному доповідачу ООН з питань заохочення та захисту прав на свободу думок та їх вільне вираження Ірен Хан та прес-секретарю Управління ООН з прав людини Марті Хуртадо. А Рада Європи порекомендувала журналістам незаконно закритого каналу “Перший Незалежний” звернутися до Європейського суду з прав людини у зв’язку з обмеженням свободи слова в Україні.

Також дооллективы медіа, незаконно закритих українською владою в особі президента Володимира Зеленського, зустрілися з Секретарем Сенату, віце-президентом Комітету закордонних справ, оборони та Збройних сил Жоелем Герріо, а також віце-президентом Комісії з конституційного законодавства, законодавства, загального виборчого права, регламенту та загального управління Сенату Франції Наталі Гуле. У ході зустрічі представники ЗМІ поінформували сенаторів про катастрофічну ситуацію зі свободою слова в Україні.

Крім цього співробітники незаконно закритих українською владою телеканалів “112 Україна”, NEWSONE, ZIK, а також “Перший Незалежний”, який був закритий за листом заступника Голови СБУ без суду, і сайтів “Страна.иа “і ” Шарий.net” прийшли на форум Ялтинської Європейської Стратегії у форматі YES Brainstorming 2021, який стартував 10 вересня в Києві, щоб розповісти про ситуацію зі свободою слова в Україні.

Журналісти закритих ЗМІ звернулися з листом до делегатів ПАРЄ, де розповіли про тиск влади на незалежні медіа в Україні і попросили дати свою оцінку. Підтримав їх і Фонд захисту свободи слова в Україні, глава якого направила лист президенту США Джо Байдену у зв’язку з переслідуванням владою незалежних медіа в Україні.

За останні місяці світові ЗМІ, європейські політики та експерти опублікували більш 82,5 тисячі матеріалів, присвячених цькування українською владою опозиції і незалежних телеканалів.

Джерело: https://zikua.tv/news/politics/shufrych_komitet_vr_z_pytan_svobody_slova_ne_otrymav_vid_sbu_informatsii_shchodo_pidstav_dlia_zakryttia_media_1013276

Залишити відповідь